600l allas ja konna

Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen pitkällisen harkinnan jälkeen tullut tulokseen, että viimeinenkin akvaario saa lähteä. Ei ole enää yhtään intoa hoidella. Allas on 600l, 2m pitkä. Altaassa asustelee konna ja palettikaloja (eivät lisi, kun konna vetää kudut huiviin). Näitä konnia on suomessa tiettävästi 3. Tällä ei ole papereita ja siksi ilmainen, mutta annan vain akvaarion kera, josta pyydän 250E tai neuvoteltavissa. Näin ”korkea” hinta tulee siitä, että altaassa on tuliterä Eheim professional 4 +, lisäksi eheim 2222 (muistaakseni). Konnalle ei saa laittaa sisäsuodattimia. Konnalla on 3 pikku lamppua, joista yksi on uv-valo. Kansilasit on kissankestävät, teetetty. Konna voi purra sormen poikki, niin olen pitänyt kissat ja konnan erillään tiiviillä kansilaseilla. Jalusta on alumiininen ja siihen on tehty ovet alaosaan, jotka ovat vaalean harmaanvihreät. helposti maalattavissa halutun värisiksi. Mukaan saa kaikki loput akvaariotarvikkeet mitä minulla on. Haaveja, kasvipihtdit, vesiletkut joutaa myöskin. Ruoat saa toki mukaan ym. mitä sattuu löytymään.

Konna on hyvin persoonallinen otus. Se seuraa sormea, kun sitä liikuttaa lasia pitkin ja läiskyttelee kun haluaa huomiota. Se seuraa tarkkaan talon tapahtumia. Konna viihtyy vedessä ja nukkuu mm. hiekkaan kaivautumalla, niin että kärsä vaan näkyy. Toisinaan hengaa korkkilautan päällä ja käy pinnasta haukkaamassa happea. Hän myös sisustaa akvaarionsa itse. Kannot vaan liikuskelee pitkin akvaariota, joten ocd-tyypille konnan sisustusinto ei sovi. Neuvon konnan hoidossa kaiken mitä tiedän, jos kauppoja aletaan hieromaan.

En osaa laittaa tänne kuvia, niin laitan niitä tuonne faceryhmään.

EDIT: Mika vähän avittaa kuvien kanssa…
      CxKReEy.jpg
      Ch8db8a.jpg
      MGt0FHh.jpg

Luet parhaimillaan 0 vastausketjuja
  • Aiheeseen ‘600l allas ja konna’ ei voi kirjoittaa uusia vastauksia.